מהי גישת הנון - דיאט?

קודם כל עלינו להבין למה לא לעשות דיאטה

דיאטת הרזיה היא דיאטה

מטרתה של דיאטת ההרזיה היא להביא לירידה במסת הגוף. העיקרון המרכזי בדיאטת הרזיה הוא יצירת פער בין הקלוריות הנצרכות לבין הקלוריות המנוצלות על ידי הגוף (ויקיפדיה

ישנם עשרות סוגים של דיאטות הרזייה המהוות משטר דיאטה שמטרתן להביא לירידה במסת הגוף. העיקרון המרכזי בדיאטת הרזיה הוא יצירה פער בין הקלוריות הנצרכות לבין הקלוריות המנוצלות על ידי הגוף. בסופו של דבר אנשים עושים דיאטות הרזייה על מנת להרגיש יותר טוב עם עצמם ועם גופם. בפועל, התוצאה הסופית הפוכה ו- 95% מהאנשים המנסים לרדת במשקל מעלים אותו תוך שנה עד חמש שנים מסיום הדיאטה. ככל שנעשה יותר דיאטות כך נעלה יותר במשקל ודימוי הגוף שלנו ירד ולעיתים אף הדימוי העצמי. למרות זאת, נדמה שכולם במרדף בלתי פוסק אחר הגוף הנכסף.

יש כאן מעגל שצריך להישבר

בעקבות הצורך לשבור את המעגל התפתחה גישה שנקראת ״נון דיאט״

זוהי גישה לניהול משקל ואכילה, התומכת בהערכה עצמית וקבלת הגוף. בגישת הנון דיאט מאמצים סגנון אכילה נורמלי, אשר מונע התפתחות של הפרעות אכילה והפרעות באכילה. גישה זו מעודדת אנשים לאמץ הרגלים בריאים למען בריאות הגוף והרווחה, ולא בהכרח לבקרת משקל. הגישה מלמדת כלים התנהגותיים שעוזרים לאדם להגיע לאיזון באכילה שהופכת להיות הרבה יותר טבעית, מותאמת לצרכים שלו, הגופניים והרגשיים. היא לוקחת בחשבון את האדם כשלם ואינה מתבססת על צמצום מזונות או חוקים של ״אסור״ ו״מותר״

"אני מאמינה שהדרך הטובה ביותר לשפר את הבריאות היא להכיר את צרכי גופך ונפשך, ולכבד אותם."

יתרונות הגישה

אין מזון אסור ומותר

  • אין מגבלה של אבות מזון (פחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים ומינרלים).
  • לומדים לזהות את אותות הגוף- רעב, שובע ולעיתים אף אותות גופניים נוספים, ומצבים רגשיים.
  • ישנה השפעה חיובית על בריאות הגוף- הורדה של של כולסטרול, סוכר וטריגליצרידים בדם, כבד שומני ועוד
  • ניתן לאכול באופן חופשי בכל מקום- מסעדות, חו״ל, אירועים ללא רגשות אשם ותחושות חרטה.
  • ישנה הפחתה משמעותית ברגשות אשם, ביקורת עצמית ושיפוטיות בכל מה שקשור לאוכל ובמקום זה מתבוננים על האכילה באופן פרקטי ולומדים ממנה
  • לאורך התהליך ולאורך זמן ישנה השפעה חיובית על דימוי הגוף וכך ישנו בסיס מיטבי להפסיק להתעסק בכל הקשור לדיאטות גם אחרי התהליך
  • מחקרים של הUSDA (משרד הבריאות והחקלאות האמריקאי) מראים כי כאשר משווים בין הנון דיאט לקבוצות רגילות של דיאטה נמצא כי בשיטת הנון דיאט המשתתפים שמרו על המשקל וערכי כולסטרול גם לאחר שנתיים לעומת הדיאטה הקלאסית בה הם עלו הכל חזרה
  • ישנו שקט מכל התעסקות במשקל, אוכל וגוף.

חסרונות הגישה

במידה וישנה הפרעת אכילה או חוסר שליטה באכילה יש צורך לטפל בהם

  • לאחר הטיפול בהם ניתן יהיה להתמקד בהגעה למשקל גוף מאוזן. רק כך האכילה המאוזנת תחזיק לאורך זמן בלי מאמץ והתעסקות יתר
  •  לעיתים לא תהיה ירידה במשקל בשלב הראשוני, במקרים מסוים תהיה אף עלייה במשקל עד להתחלת הירידה, במיוחד אם קיימת מגמת עלייה בתקופה שקדמה לטיפול ובמיוחד אם ישנם חסכים משמעותיים
  • ירידה מאוזנת במשקל ללא דיאטה איטית יותר משיטות דיאטה רגילות וככל שהכלים הנלמדים בתהליך יהיו טבעיים מגמת הירידה תלך ותגבר.
  • התהליך לא מתאים לכולם, למי לא?

מי שמאמין שכל בעיותיו יפתרו ללא תהליך התנהגותי ורגשי. מי שמאמין שהדרך להגיע לתוצאות פיזיות ולשמור עליהן גם בטווח הארוך זה ע"י תפריט או סט חוקים שיכתיבו לו איך, מה, מתי לאכול למשך כל החיים

  • אין מגבלה של אבות מזון (פחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים ומינרלים).
  • לומדים לזהות את אותות הגוף- רעב, שובע ולעיתים אף אותות גופניים נוספים, ומצבים רגשיים.
  • ישנה השפעה חיובית על בריאות הגוף- הורדה של של כולסטרול, סוכר וטריגליצרידים בדם, כבד שומני ועוד
  • ניתן לאכול באופן חופשי בכל מקום- מסעדות, חו״ל, אירועים ללא רגשות אשם ותחושות חרטה.
  • ישנה הפחתה משמעותית ברגשות אשם, ביקורת עצמית ושיפוטיות בכל מה שקשור לאוכל ובמקום זה מתבוננים על האכילה באופן פרקטי ולומדים ממנה
  • לאורך התהליך ולאורך זמן ישנה השפעה חיובית על דימוי הגוף וכך ישנו בסיס מיטבי להפסיק להתעסק בכל הקשור לדיאטות גם אחרי התהליך
  • מחקרים של הUSDA (משרד הבריאות והחקלאות האמריקאי) מראים כי כאשר משווים בין הנון דיאט לקבוצות רגילות של דיאטה נמצא כי בשיטת הנון דיאט המשתתפים שמרו על המשקל וערכי כולסטרול גם לאחר שנתיים לעומת הדיאטה הקלאסית בה הם עלו הכל חזרה
  • ישנו שקט מכל התעסקות במשקל, אוכל וגוף.
  •  
  • לאחר הטיפול בהם ניתן יהיה להתמקד בהגעה למשקל גוף מאוזן. רק כך האכילה המאוזנת תחזיק לאורך זמן בלי מאמץ והתעסקות יתר
  •  לעיתים לא תהיה ירידה במשקל בשלב הראשוני, במקרים מסוים תהיה אף עלייה במשקל עד להתחלת הירידה, במיוחד אם קיימת מגמת עלייה בתקופה שקדמה לטיפול ובמיוחד אם ישנם חסכים משמעותיים
  • ירידה מאוזנת במשקל ללא דיאטה איטית יותר משיטות דיאטה רגילות וככל שהכלים הנלמדים בתהליך יהיו טבעיים מגמת הירידה תלך ותגבר.
  • התהליך לא מתאים לכולם, למי לא?

מי שמאמין שכל בעיותיו יפתרו ללא תהליך התנהגותי ורגשי. מי שמאמין שהדרך להגיע לתוצאות פיזיות ולשמור עליהן גם בטווח הארוך זה ע"י תפריט או סט חוקים שיכתיבו לו איך, מה, מתי לאכול למשך כל החיים

קצת על הטיפול

זהו טיפול אישי, מותאם לצרכים שלך ולמטרות הנקבעות בתחילת הדרך. אני עובדת בשלושה שלבים:

פיזיולוגי

נשים דגש על לדאוג לגוף שיהיה שבע ושיקבל את כל מה שהוא צריך. נלמד להרכיב צלחת מאוזנת, נלמד לזהות אותות של רעב ושובע (גם מה שבטווח האמצע), נאזן את האכילה בהתאם לאורח חיים, נעבוד על חשיבה של "אסור״ ו״מותר״ באוכל ונראה איך אפשר לשלב מזונות אהובים באופן מאוזן.

התנהגותי

נשים דגש על "אוטומטים" שונים הקשורים לאכילה, כגון: אכילה בעמידה, בהיסח הדעת, אכילה בסתר, קצת אכילה ועוד אשר מלמדים אותנו הרבה על מערכת היחסים שלנו עם האוכל. נלמד איך לנהל את האוכל ולדאוג שאנחנו בוחרים בו והוא לא בנו. 

רגשי ודימוי גוף

נשים דגש על זיהוי אכילה או אי-אכילה שלא מתוך צורך פיזי, אלא יותר מתוך צורך רגשי. העבודה נעשית ע״י כלים של מיינדפולנס וניהול סטרס.

אז תהליך הטיפול הוא כזה

שיחת טלפון קצרה בה נבין מה הצרכים ואם הטיפול יכול להתאים

במידה ומתאים- פגישת היכרות ללא עלות.

במידה ומתחילים תהליך- תדירות מפגשים של פעם בשבוע בקליניקה או בשיחת וידאו און-ליין. התהליך אורך כ-4 חודשים, לעיתים יותר, תלוי במורכבות והתקדמות הטיפול.

המשך טיפול- ריווח המפגשים ומעקב.

שיחת טלפון קצרה בה נבין מה הצרכים ואם הטיפול יכול להתאים

במידה ומתאים- פגישת היכרות ללא עלות.

במידה ומתחילים תהליך- תדירות מפגשים של פעם בשבוע בקליניקה או בשיחת וידאו און-ליין. התהליך אורך כ-4 חודשים, לעיתים יותר, תלוי במורכבות והתקדמות הטיפול.

המשך טיפול- ריווח המפגשים ומעקב.

מתחילים ממש כאן

צרו איתי קשר לשיחת ייעוץ חינם

מעוניינים בשירות שלי? מוזמנים ליצור
איתי קשר ולקבל שיחת ייעוץ חינם!

Open chat
היי, אני כאן לכל שאלה :)